Detik sedih pada November 2011...


Pada 12 November 2011...satu lagi kesedihan menyelubungi kami sekeluarga dengan berita kembalinya anak saudaraku ke Rahmatullah akibat kemalangan jalanraya di Lebuh Raya LEKAS pada jam lebih kurang 3.20 pagi. Atas kehendak Allah yang lebih menyanyangi beliau yang mana jemputan Ilahi yang tidak dapat di tepis lagi telah memberi satu impak kesedihan buat kami dan keluarganya. Dalam usia 26 tahun peluang yang telah diberi olehNya untuk menikmati dunia telah berakhir dalam keadaan menyayati hati. Ya Allah ku mohon padamu....Engkau ampunilah dosa-dosa anak saudara ku itu...samada dosa besar atau kecil..., samada dosa yang sengaja atau tidak sengaja yang yang telah beliau lakukan semasa hayatnya....dan Engaku berilah Rahmat ke atas Rohnya...serta tempatkanlah beliau di kalangan hamba-hambamu yang beriman dan beramal soleh. Sesungguhnya Engaku MAHA Pengampun lagi MAHA mengasihani.

Sesungguhnya segala apa jua yang Engkau uji pada kami...kami redha dan mudahan segalanya ada HIKMAH disebalik apa yang terjadi. Sesungguhnya juga Engkau lebih Mengetahui.

Buat keluarga, anak-anak saudaraku yang lain...berdoalah kita agar Allah memberi kita petunjuk dan hidayah dalam meharungi kehidupan yang masih ada ini. Janganlah kita mensia-siakan nyawa dan nikmat dunia yang Allah pinjamkan buat kita yang hanya untuk sementara ini dengan perkara yang sia-sia...isikanlah dengan perkara-perkara yang membawa kebaikan terutama kepada ibubapa, keluarga dan diri sendiri.

Wallahhualam....Al-Fatihah buat Muhammad Shahrohimi

Tiada ulasan: